شورای تخصصی پژوهش و فناوری:
ترکیب شورای تخصصی پژوهش و فناوری:
– معاون پژوهش و فناوری (رئیس شورا)
– معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
-مدیر امور پژوهش
– مدیر ارتباط با صنعت
– معاونین پژوهشی دانشکده ها و پژوهشکده ها
– یک محقق از هر یک از واحدهای تحقیقاتی وابسته به موسسه با معرفی رییس موسس (در صورتی که واحد مستقل باشد) و با معرفی رییس دانشکده و آموزشکده (چنانچه واحد جزو دانشکده و آموزشکده باشد) با تائید و حکم رییس موسسه
وظایف و اختیارات شورای تخصصی پژوهشی و فناوری:
۱- همکاری با معاون پژوهشی و فناوری برای ایجاد زمینه اجرای مصوبات و تصمیمات هیات رئیسه؛
۲- ارائه پیشنهاد در زمینه های مختلف پژوهشی به شورای موسسه از جمله:
– بهبود شرایط و رفع موانع تحقیق در موسسه؛
– هماهنگ ساختن زمان تعلیم و تحقیق در موسسه؛
– مشارکت با بخش خصوصی در اجرای طرح های پژوهشی و تعیین نحوه همکاری با مراکز تحقیقاتی داخل و خارج موسسه؛
– بررسی نحوه ارائه خدمات پژوهشی به سازمانهای مختلف برای برآورد نیازهای کشور، منطقه و استان و چگونگی همکاری موسسه و مراکز صنعتی؛
۳- همکاری در تدوین برنامه جامع پژوهشی موسسه؛
۴- تدوین و پیشنهاد سیاستها، اهداف و خط مشی پژوهشی و فناوری موسسه به منظور ارائه به شورای موسسه؛
۵- فراهم نمودن زمینه های توسعه فناوری در موسسه و حمایت از توسعه فعالیت مراکز رشد، کارآفرینی و پارکهای علم و فناوری موسسه؛
۶- تهیه و تدوین و پیشنهاد طرحهای تربیت محقق؛
۷- بررسی و تدوین و پیشنهاد برنامه های پژوهشی به منظور شناخت هر چه بیشتر جهان دانش و استفاده از آخرین متدهای پژوهشی؛
۸- پیشنهاد چگونگی استفاده اعضای هیات علمی از نتایج تحقیقات برای ارتقای کیفیت آموزش؛
۹- تهیه و تدوین آیین نامه های مختلف پژوهشی برای پیشنهاد به مراجع ذیربط؛
۱۰- بررسی و اظهار نظر درباره مسائلی که شورای موسسه یا معاون پژوهشی به شورا ارجاع می دهد؛
۱۱- تصویب طرح های پژوهشی موسسه با اولویت بخشیدن به طره های پژوهشی کاربردی؛
۱۲- ایجاد انگیزه های مادی و معنوی به منظور ترغیب و تشویق اعضای هیات علمی به تالیف و ترجمه کتب و نوشتن مقالات تحقیقاتی و ایجاد امکانات و تسهیلات لازم برای تسریع در چاپ و نشر آثار علمی؛
۱۳- پیشنهاد آیین نامه نحوه تدوین کتب علمی و پژوهشی بر مبنای ضوابط مصوب شورای موسسه؛
۱۴- ارزیابی میزان توانمدی علمی و سنجش قابلیت فارغ التحصیلان موسسه برای کار در جامعه، از طریق اجرای طرح های تحقیقاتی ویژه؛
۱۵- تعیین و پیشنهاد خط مشی کلی کاربرد نتایج تحقیقات برای پیشبرد جنبه های علمی و فنی کشور؛
۱۶- برنامه ریزی در جهت توزیع مناسب فرصت های مطالعاتی اعضای هیات علمی واجد شرایط؛